تفاوت پرینتر اداری و خانگی چیست؟

پرینترهای اداری ابزارهای ضروری در محل کار هستند. با این حال، داشتن یک پرینتر در خانه برای پروژه های کوچک چاپی زمانی که در دفتر نیستید ضروری است. در این صورت، با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند اندازه و سرعت، باید بدانید که پرینترهای اداری چه تفاوتی با پرینترهای خانگی دارند.و تفاوت پرینتر اداری و خانگی چیست؟ پس بریم، این راهنما تفاوت های پرینترها را بررسی کنیم.

تفاوت پرینتر اداری و خانگی چیست؟ مزایا + معایب

بر اساس کارایی و قابلیت چاپ، پرینترها را می توان به پرینترهای خانگی یا اداری تقسیم کردتفاوت اصلی بین پرینتر خانگی و پرینتر اداری این است که پرینتر دوم به گونه ای طراحی شده است که حجم چاپ بیشتری را در محل کار انجام دهدبرعکس، پرینترهای خانگی کارهای کوچک چاپ را انجام می دهند.

 

ویژگی های هر محیط

ویژگی های پرینتر اداری کمی متفاوت از پرینترهای خانگی است. به عنوان مثال، اکثر این پرینترها دارای ویژگی های فکس، اترنت، تغذیه خودکار اسناد (ADF)، هارد دیسک و چاپ دورو هستند. برخی از پرینترهای اداری حتی می توانند اسناد را منگنه کنند.

از سوی دیگر، پرینترهای خانگی دارای ویژگی‌های سازگار با عکس هستند، مانند سینی کاغذ عکس، مخازن جوهر اضافی، اسلات کارت حافظه و میله‌های USB. علاوه بر این، اکثر پرینترهای خانگی به جای اترنت، اتصالات Wi-Fi را ارائه می دهند. علاوه بر این، برخی فقط به چاپ USB اجازه می دهند.

اندازه و سرعت

هنگام مقایسه اندازه و سرعت پرینترهای خانگی و پرینترهای اداری، بدون شک نوع دوم بهتر است. پرینترهای اداری بزرگتر از مدل های خانگی هستند و همین امر آنها را نسبت به همتایان خود گران تر می کند. همچنین سرعت چاپ بالاتری دارند.

برعکس، پرینترهای خانگی همیشه کوچک‌تر هستند، زیرا مدل‌های خانگی برای کاربردهای سبک‌تر طراحی شده‌اند. در بیشتر موارد، مدل های خانگی چاپ روی کاغذهای اندازه A4 را محدود می کنند. همچنین، آنها نسبت به مدل های اداری کندتر هستند.

نمونه هایی از هر کدام (انواع پرینتر)

بیشتر پرینترهای اداری از فناوری لیزری استفاده می کنند که کارآمدتر و مقرون به صرفه تر از پرینترهای جوهر افشان خانگی هستند. همچنین سرعت چاپ و ظرفیت کاغذ بالاتری دارند. یک نمونه عالی از این پرینتر، پرینتر لیزری چندکاره یکنواخت Xerox B225 A4 است.

از سوی دیگر، پرینترهای خانگی در مقایسه با پرینترهای اداری، امکانات محدودی را ارائه می دهند. آن‌ها برای تولید عکس‌های واقعی به فناوری جوهرافشان متکی هستند. یک نمونه عالی از پرینتر خانگی Epson EcoTank ET-2711 A4 Color Multifunction Inkjet است.

 

تا اینجا، شما اکنون تفاوت بین پرینترهای اداری و پرینترهای خانگی را درک کرده اید و می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای نیازهای شما بهترین است. یک پرینتر خوب چاپ های باکیفیت تولید می کند و ویژگی های امنیتی بالایی را ارائه می دهد. چه به دنبال پرینتر اداری یا خانگی باشید، باید آن را از یک فروشنده مطمئن مانند پرینت کام تهیه کنید.

برای دریافت مشاوره و نحوه سفارش محصولات با ما تماس بگیرید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *