پسوند انواع مدل پردازنده های اینتل نشانگر چیست؟

نوشته های جلوی انواع مدل پردازنده های اینتل نشانگر چیست؟

در این آموزش پسوند های اینتل را به طور مختصر و مفید برای شما معرفی میکنیم. امید وارم مفید باشه!!!

دو عدد اول نوشته های جلوی پردازنده های اینتل

دو عدد اول در سمت چپ به عنوان شناسه نسل و دو یا سه عدد دیگر به عنوان شناسه عددی SKU در نظر گرفته شده اند. عبارت پیش از آنها در سمت چپ که با حرف ا و یک عدد در کنار آن مشخص می شود، نشان دهنده دسته بندی و جایگاه پردازنده از نظر قدرت پردازشی است. به عنوان مثال یک پردازنده Core i۳ بسیار ضعیف تر از یک پردازنده Core i۹ است و این تفاوت شامل تعداد هسته و … است.

 

پسوند های مختلف اینتل برای چیست؟

برای مثال : i12 (intel)

در حال حاضر پردازنده های نسل 12 و نسل 12 سری Core اینتل به عنوان جدیدترین محصولات این کمپانی شناخته می شود. پسوند های مختلف برای این منظور در نظر گرفته شده اند تا کاربران با مشاهده آنها و با توجه به کاربرد و ویژگی های مورد نیاز، محصول مناسب را انتخاب کنند.

 

پسوند الفبایی T در پردازنده های اینتل

این پسوند که بیان گر عبارت Power-optimized lifestyle است، دارای ساختار توانی بهبود یافته برای کاهش توان مصرفی است. ریز پردازنده های مخصوص تجهیزات همراه با مصرف توان بین ۳۰ تا ۳۹ وات در بسیاری از لپ تاپهای رایج میان رده و بالاتر استفاده می شوند.

 

پسوند الفبایی K در پردازنده های اینتل

برای مثال :i7-6700K

پسوند k آنلاک بودن پردازنده را نشان میدهد. پردازنده ی اصلی کامپیوتر شما به گونه ای تنظیم شده که در فرکانس مشخصی کار می کند و ماکسیمم فرکانس کاری آن نیز محدود به عددی خاص است. پردازنده های سری K را می توان اور کلاک نمـود، یعنی سرعت کاری و در نتیجه مصرف برق آن را افزایش داد.

 

پسوندهای الفبایی H و HK و HQ

این پسوندهای الفبایی مختص به پردازنده های قابل حمل هستند. پسوند H، که مخفف عبارت High است، به معنای مجهز بودن به قدرت پردازشی گرافیکی بالاست. پسوند HK همین برتری را با قابلیت اور کلاک بیان می کند و HQ به معنی پردازنده ای با قدرت گرافیکی بالا و چهار هسته (Quad Core) است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *