مشکل عدم اتصال پرینتر به وایفای

تا به حال شده از پرینتری با قابلیت اتصال به وایفای استفاده کنید و با مشکل عدم اتصال پرینتر به وایفای رو به رو بشید؟

این مشکل به شدت زیاد هست و متشکل از دو عامل اصلی هست که در قسمت بعد به حل این دو مشکل میپردازیم✌

مشکل عدم اتصال پرینتر به وایفای

آموزش رفع مشکل عدم اتصال پرینتر به وایفای یا مودم

مشکل وایفای یا مودم در ارتباط بین پرینتر و اینترت

در بیشتر اوقات مشکل از اینترنت شما هست و فاصله زیاد پرینتر با مودم که با توجه به موارد زیر میتونید این مشکل رو حل کنید

برای جلو گیری از  افت سیگنال و در نتیجه قطع شدن دسترسی پرینتر به اینترنت هر از چند گاهی این مشکل به دلایل سخت‌افزاری اتفاق میفته، اما خیلی از مواقع میتونید با تصمیم‌های ساده‌ای سیگنال دریافتی رو تقویت کنید.

روش تقویت سیگنال شبکه WiFi

1⃣موقعیت مودم را تغییر دهید

🔸در بسیاری از مواقع قرار دادن مودم در موقعیتی بهتر به شکلی که دیواره ها مانع از انتشار سیگنال نشوند معجزه می کند برای اولین گام این راه حل را امتحان کنید.

2⃣از اترنت استفاده کنید

🔸اگر دستگاه هایی دارید که می توانید آنها را به صورت بازیم به مودم وصل کنید این گزینه را امتحان کنید داستان از ترافیک سیگنال ها می تواند به تقویت سیگنال دریافتی دستگاه شما کمک کند

3⃣دستگاه های بدون استفاده را خاموش کنید

🔸علاوه بر راه حل قبلی اگر دستگاه‌های روی شبکه دارید که از آنها استفاده نمی کنید دسترسی آنها را قطع کنید بعضی از لوازم خانگی مانند تلویزیون و یخچال، پرینتر یا گوشی و تبلت بدون استفاده جزو این دستگاه ها هستند.

4⃣نسخه Firmware را ارتقا دهید

🔸با مراجعه به وب سایت سازنده مودم یا صفحه تنظیمات آن دستگاه در صورت وجود نسخه جدید ارتقا دهید

5⃣کانال را عوض کنید

🔸 اگر مودم شما قابل عملکرد روی چند کانال مختلف مانند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز را دارد از یک کانال متفاوت برای اتصال به آن استفاده کنید.

6⃣آنتن را تغییر دهید

🔸 در صورتی که امکان تعویض آنتن مودم خود را دارید خرید آنتن های High Gain بین ۸ تا ۱۰ dbi را مد نظر داشته باشید.

 

مشکل پرینتر در ارتباط با اینترت

قدم اول مسدود سازی برنامه های مزاحمی هست که در این ارتباط اختلال ایجاد میکنند ، برنامه‌هایی مانند Norton Internet Security یا MacAfee یا Comodo Firewall اتصال بین کامپیوتر و پرینتر را دچار مشکل می‌کنند. در این حالت اگر نرم افزار آنتی ویروس فعالی دارید، آن را غیر فعال کرده و سپس چک کنید که آیا مشکل ارتباطی پرینتر حل شده است یا خیر.
اگر به تازگی برنامه‌ای نصب کردید، بهتر است آن را نیز حذف و دوباره اتصال را امتحان کنید. به این نکته توجه داشته باشید که تنها برنامه‌هایی که به تازگی نصب کرده‌اید و این مشکل برایتان پیش آمده است را حذف کنید نه همه 😜

در قدم بعدی ، تنظیمات پرینتر را عوض کنید تا به درستی به شبکه بی سیم متصل شود. اگر در روتر خود موارد زیر را عوض کرده‌اید، باید تنظیمات پرینتر را هم تغییر دهید تا با روتر سازگار شده و سپس دوباره آن را متصل کنید.

و حالا نصب دوباره درایور های پرینتر ، اگر درایور را نصب کنید و سپس پرینتربه درستی عمل نکند ، باید به صورت دستی درایور پرینتر را حذف کرده و دوباره نصب کنید.

توجه کنید که برای دانلود درایور های هر شرکت به سایت اصلی شرکت مراجعه کنید . من ادرس های دانلود درایور رو براتون قرار دادم

ممنون از توجه شما ❤ به این مقاله از شرکت پرینت کام : انواع پرینتر و کارتریج در اصفهان  و دیگر شهرها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *