بزرگترین قایق پرینت سه بعدی دنیا

شرکت UMaine با ساخت بزرگترین قایق پرینت سه بعدی دنیا ، اکنون دارای سه رکورد جهانی گینس برای بزرگترین نمونه اولیه چاپگر سه بعدی پلیمری، بزرگترین جسم جامد پرینت سه بعدی و بزرگترین قایق پرینت سه بعدی است.

در حالی که چاپگر 60 فوتی و از نظر فیزیکی بسیار بزرگ هستند – تحقیقات نوآورانه و کار میان رشته‌ای مشترک پشت آن‌ها بسیار پیچیده و زیاد است.

آزمایشگاه ملی Oak Ridge (ORNL) وزارت انرژی ایالات متحده یک شریک کلیدی در شرکت تحقیقاتی تولید مواد افزودنی مبتنی بر زیستی در مرکز کامپوزیت UMaine است. این همکاری بر روی توسعه مواد نوآورانه و پایدار برای چاپ سه بعدی در مقیاس بزرگ متمرکز خواهد بود.

محققان در حال حاضر در حال بررسی چگونگی استفاده از نانوالیاف سلولزی (CNF) – محصول نانوسلولزی مشتق شده از چوب با تجزیه آن به مقیاس نانو هستند – تا مواد اولیه زیستی اقتصادی، قوی و قابل بازیافت را برای چاپ سه بعدی در مقیاس بزرگ تولید کنند.

CNF ها می توانند خواص مکانیکی مشابه فلزات داشته باشند. ترکیب آنها با رزین های ترموپلاستیک پلی لاکتیک اسید (PLA) تولید شده از ذرت، مواد 100 درصدی زیستی و 100 درصدی قابل بازیافت را برای کاربردهای پرینت سه بعدی ایجاد می کند.

مرکز کامپوزیت UMaine اخیراً یک قالب 1200 پوندی برای سقف یک قایق لیموزین با استفاده از رزین ترموپلاستیک پلی لاکتیک اسید (PLA) تقویت شده با الیاف میکروسلولز و نانوسلولز چاپ کرده است.

در مراسم رونمایی از خود چاپگر و مواردی که با موفقیت تولید کرده است، مانند پناهگاه ارتباطی برای ارتش ایالات متحده (چاپ در 48 ساعت) و یک قایق گشتی نیروی دریایی به طول 25 فوت (چاپ در 72 ساعت) که توسط شریک صنعتی ناواتک طراحی شده است.

بزرگترین قایق پرینت سه بعدی جهان 3Dirigo نام دارد – “Dirigo” شعار مین و لاتین “من رهبری می کنم” است. بسیار مناسب برای فناوری که جهان را در عصر جدیدی از طراحی و ساخت سبز هدایت می کند.

معاون پژوهشی UMaine و رئیس دانشکده فارغ‌التحصیل می‌گوید: «ما از این دستاورد اخیر توسط مرکز سازه‌ها و کامپوزیت‌های پیشرفته‌مان خرسندیم، که نمونه دیگری از نحوه عملکرد دانشگاه تحقیقاتی و ارتباط محلی آن است.(مدرسه کودی وراهرامیان)

جیمز اندرسون، مدیر ارشد برنامه تحقیق و توسعه و سرپرست پروژه 3Dirigo، فرآیند نوآورانه و در انتظار ثبت اختراع را برای چاپ قایق توسعه داد. این قایق که در 72 ساعت چاپ شد، 24 ساعته و 7 روز هفته توسط اندرسون و ریچ فردریکز، فارغ التحصیل اخیر دانشکده منابع جنگلی UMaine، تحت نظارت قرار گرفت.

این تلاش پیشگامانه بر اساس بیش از 20 سال تحقیق مواد گرمانرم پر از زیستی توسط پروفسور داگلاس گاردنر، کار کامپوزیت های ساختاری توسط پروفسور روبرتو لوپز-آنیدو، و تولید سلولز توسط پروفسور همنت پنسه و همکارانش در مهندسی شیمی و بیولوژیکی شکل گرفته است. حبیب داغر، محقق اصلی پروژه.

 

به نظر شما توی ایران چه مدت زمان میبره تا این تکنولوژی نهادینه بشه؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *